Hur skaffar man sig nära vänner i vuxen ålder? 
Jag flyttade från min födelsestad för ca 10 år sedan. Jag hade då inga nära vänner. Detta fortsatte även i min nya stad. 
Vänner finns det gott om, de flesta har jag lärt känna antingen genom jobbet eller via barnen. 
Men det är bristen på en riktigt nära vän som jag saknar. Ni vet någon som man kan prata med när som helst och om precis vad som helst. Man finns där för varandra oavsett vad. 
För tillfället så cirkulerar det mängder av citat om vänner på bl.a. Facebook. Som denna till exempel:



Och vänner och bekanta taggar sina "bästisar" både nu och då i dessa bilder. 
Och nu när jag och sambon börjat prata om att gifta oss så kommer det här med tärna automatiskt på tal. 
Som det ser ut i dagsläget så har jag inte en enda som jag känner som skulle kunna ha som tärna 😞. 

Så hur gör man? Man kan ju inte tränga sig på människor heller. 

Kommentera

Publiceras ej