(Detta skulle publicerats redan igår kväll men av någon anledning gick inte det)                             

Dagar som idag undrar jag över varför jag jobbar heltid med en resande sambo &  2 barn i hushållet. 

Slutade jobba kl 17, tar mig till bilen och försöker ta mig ut från stan för att köra hemåt. Glider in på parkeringen utanför skolan/ dagis kl 17.25. Kommer in och möts av ett styck övertrött dotter. 

 

Känner redan där och då att den här kväll kommer inte bli bra. Hon vägrar städa upp och att klä på sig. Det slutar med att storebror plockar undan leksakerna och vi tar oss ut till bilen. Den lilla under protester visserligen men ut kom vi iaf. In i bilen och på med bilbältet på samtliga. Kommer hem och då bryter den lilla ihop fullständigt. 

 



Hon skulle inte sitta, stå eller ligga ner. Hon skulle bara titta på tv, vilket jag sa nej till. Tömmer och fyller diskmaskinen samtidigt som jag försöker komma på något som barnen kan äta. Det slutar med att det bli makaroner och köttbullar. Jippi säger barnen, blää säger mamman. 

 

Precis när maten är klar inser jag att den lilla somnat på soffan. Lyckas väcka henne och sätter henne vid bordet och hon äter med god aptit. Vilken tur med tanke på hennes tidigare humör ;-). 

 

Barnen dukar undan sina tallrikar och tar sedan på sig sina pyjamaser. Därefter borstade jag deras tänder och sedan ringde vi pappan som är på tjänsteresa fram tills helgen. 

 

Nu sitter jag uppkrupen i soffan under en filt och bara andas då den lillas utbrott tar musten ur en. 

Snart dags för sängen, är helt slut efter en intensiv men rolig helg. 

 

God natt och sov gott

Kommentera

Publiceras ej